Foto van de Rohrbach Ro V Rocco, De Junkers W 33, Focke-Wulf F 19 Ente, Dornier Do S, Junkers A 20, Dornier Do R Superwal
<p>Mogelijk zijn onderstaande beschrijvingen passend bij de foto.</p> <b>Foto links boven: </b>Rohrbach Ro V was een watervliegtuig vervaardigd door het bedrijf Rohrbach Metall-Flugzeugbau in Berlijn, Duitsland. Er werd er maar één gebouwd, in 1927. Hij werd geleverd aan Severa GmbH voor vergelijkingsvluchten met de Dornier Do J "Superwal" en als watervliegtuigtrainer. Het werd in 1928 gebruikt voor commerciële vluchten door de Deutsche Luft Hansa voor de route Travemünde naar Oslo.<br><p><b><br></b></p><p><b>Foto rechts boven: </b>De Junkers W 33 was een Duits eenmotorig transportvliegtuig met lage vleugels uit de jaren 1920 dat de standaardpraktijk van Junkers volgde en uitgebreid gebruik maakte van een gegolfde aluminiumlegering over een buisframe van aluminiumlegering, dat was ontwikkeld op basis van de vergelijkbare maar iets kleinere Junkers F 13, en evolueerde naar de vergelijkbare W 34. Een voorbeeld, genaamd Bremen, was het eerste vliegtuig dat de veel moeilijkere oost-west non-stop zwaarder-dan-lucht oversteek van de Atlantische Oceaan voltooide.</p><b>Foto links midden:</b> De Focke-Wulf F 19 Ente (Duits: "Duck") was een Duits experimenteel "canard" vliegtuig in de late jaren 1920. <br>De F 19 Ente was een high-wing eendekker met een canard lay-out en vast driewieler onderstel. De piloot zat in een open cockpit, terwijl een gesloten cabine was voorzien voor twee of drie passagiers. De canard was gemonteerd op korte steunen boven de neus van het vliegtuig, vóór de cockpit, en de twee motoren waren ondergebracht in gondels die onder de vleugels waren gemonteerd. <br><br><b>Foto rechts midden: </b>De Dornier Do S was een vliegtuig voor 22 passagiers dat in 1930 in Duitsland werd gevlogen. <br><br><br><br/><b>Foto links onder:</b> De Junkers A 20 was een tweezitter multifunctioneel vliegtuig vervaardigd door Junkers Flugzeugwerk AG in de jaren 1920. De 43 machines die in Dessau werden geproduceerd, waren ontworpen als eenmotorig vliegtuig met lage vleugels en werden gebruikt als post-, trainings-, koeriers-, sport- en onderzoeksvliegtuig. Veel vliegtuigen gingen naar het buitenland en deden daar deels dienst als militair verkenningsvliegtuig.<br/><p><br></p><br/><p><b>Foto rechts onder</b>: De Dornier Do R Superwal was een Duits vliegbootvliegtuig uit de jaren 1920. De Do R was een grotere ontwikkeling van de Do J, met een grotere hoog gemonteerde eendekkervleugel en een langere romp. Alle behalve de eerste drie gebouwd hadden ook vier motoren, in plaats van de Do J's twee. De Do R kon 19 passagiers vervoeren in twee hutten; 11 in de voorkajuit en acht achterin.</p>